1037 Budapest, Bécsi út 54.
+36 1 430 0592

Ne aludj, ne ébredj mobillal !!!

Ez történik, ha a mobiltelefont használjuk ébresztőnek !

 

 

Számos ember a mobiltelefonjára ébred reggel, ráadásul sokan a hálószobában hagyják tölteni éjszakára a készülékeiket. A londoni Sleep School munkatársai szerint azonban a mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök által kibocsátott fény súlyosan befolyásolhatja az alvást, és betegségek kiváltója lehet.

 

Egy felmérés szerint 10 emberből 8 az ágya mellett tartja éjszaka a telefont, míg 10-ből 5 ébresztőként is használja A mobiltelefonok, tabletek fejfájást és hányingert okozhatnak, amennyiben azokat közvetlenül az ágyunk mellett tartjuk.

 

Sokan közvetlenül lefekvés előtt még egy pillantást vetnek a telefonjukra, tablettjükre, azonban jó tudni, hogy

A készülékek által kibocsátott kék fény károsan hat az egészségre mivel befolyásolja a biológiai óránkat, és negatív hatással van a melatonin hormon termelésére. A melatonin egy olyan, szervezetünkben termelődő hormon, amelynek nagy szerepe van a napi ritmus és a jó alvás kialakításában. Erről bővebben itt olvashat.

 

 

Lássuk, milyen hatásokkal van szervezetünkre a elektronikai készülékek közvetlen éjszakai jelenléte:

 

Hizlalnak

A Chicago-i Northwestern Egyetem kutatói megállapították, hogy a mobiltelefonok és számítógépek által kibocsátott fény felborítja az éjszakai bioritmust, és elhízáshoz vezethet.

 

Megnő a daganatos betegségek kialakulásának kockázata

A kék fényt kibocsátó készülékek alkalmi használata nem káros, ám a folyamatos kitettség növeli a rák kialakulásának kockázatát. Kínai tudósok kísérletéből kiderül, hogy azok esetében, akik éjszaka is gyakran használták készülékeiket, 17 százalékkal nőtt meg a mellrák kialakulásának kockázata.

 

Kettes típusú cukorbetegségre való hajlam

A Chronobiology International kutatásából kiderül, hogy azok, akik 4 óránál is többet töltenek mesterséges fénynél lefekvés előtt, hajlamosabbak a cukorbetegségre.

 

Depresszió

A kék fény a mentális egészségünket is befolyásolhatja. A legutóbbi kutatások szerint az alacsony melatoninszinttel és felborult bioritmussal rendelkező személyek sokkal inkább hajlamosak depresszióba esni.

 

Látászavarok

A kék fény a színspektrum részét képezi, ami azt jelenti, hogy az emberek nap mint nap ki vannak téve neki. Ám az éjszakai kitettség a látás romlásához vezethet. Egy amerikai szemész szerint ugyanannyi 35 év körüli páciense van, mint ahány 70 év feletti, és ugyanazokkal a látásproblémákkal küszködnek, mint az idősek.